Categories
Uncategorized

BBC Scotland the press and other media concerns exist only to further the Unionist policies of the Westminster elite-Paul Mason: BBC Newsnight’s former economics editor now at Channel 4 News said  “not since Iraq have I seen BBC News working at propaganda strength like this-so glad I’m out of there.

This image has an empty alt attribute; its file name is x4acb.jpg

The BBC, Other Media Outlets and the Scottish Press

Black propaganda, authorized by the Westminster government,  is routinely used by the BBC, other media outlets and the Scottish Press to vilify, embarrass or misrepresent those in Scotland who support Scottish independence.

Media Bias against Scottish Independence

The coverage of political events in Scotland’s press and television is devastatingly fraudulent, so far as unbiased reporting is concerned. This is primarily due to the right wing policies of the owners and the adverse impact of the companies that place their advertising with the various media outputs.

Without advertising revenue, and state funding, many newspapers would fold. The foregoing dismantles any concept of democracy in the UK and subjects Scots to a society ruled by financial oligopoly’s interested only in the furtherance of an insatiable greed determined to ensure an accumulation of wealth to themselves and those to whom they might have an obligation. But this was not always the way in which the press went about its business.

In times past, the press and the BBC were admired because of the plurality of opinion they brought to the nation. The coverage of daily newsworthy events was good, and senior political journalists were highly valued members of society due to their unbiased delivery of news matters and political comment. No politician or political party was ever given a cosy slanted bedtime interview, which is often the case nowadays. Perhaps the most telling factor was that editorial output was never driven by a need to satisfy the advertising department.

Scotland, up to the late seventies, enjoyed a media which whilst biased in favour of Unionism always aired right and left wing political bantering for the nation to decide upon.

The Times (the voice of the UK) was a newspaper which promoted itself as above political persuasion, committing only the truth to print. Other newspapers served their readership dependent on their political stance, but journalists would always demand of their editors that their copy would be presented unaltered so that their words would be presented accurately.

The Impact of Thatcher and Murdoch

The demise of the British press started at around the time Margaret Thatcher and the ultra-right wing Tory Party took up the reigns of government. She adored Ronald Reagan, and embracing the ideals of the Americans forced change on UK society. Overnight, large tracts of the population of England dumped the British way of life and embraced with indecent haste the “dog-eat-dog” approach actively promoted by the Tory Party.

Scotland rebuffed Thatcher and her drive to create a Kingdom full of “Gordon Gekko’s” in preference for retaining political systems driven by a desire to ensure communities would always be at the forefront of individual thought.

An example is The Blood Transfusion Service. In England and in Scotland the Services had, up to 1980 been self-sufficient in the collection of blood from volunteers within the community. Many companies placed their facilities at the disposal of the service free of charge and allowed staff to be away from work to give their donation.

Very quickly after the election of the Tory Party to power, things changed in England. Employers became increasingly reluctant to release their staff, and free use of facilities markedly dried up. The Blood Transfusion Service in England & Wales failed to collect sufficient blood and the NHS in England was forced to import HIV contaminated plasma and other blood products from the US, who collected much of their blood from paid donors and prisoners.

Scotland remained self-sufficient in blood and blood products until the late-1990’s due to the retention of the community spirit, until it was finally overrun by the spread of the Thatcher Dogma.

Rupert Murdoch, the British American Society and the Secret Service agencies of the UK and the USA

Murdoch purchased a poorly performing Sun newspaper and converted it into a “slick chick” rag, with an approach radically at odds with the mainline press in the UK. Page three photographs of topless young ladies, (often paid around £50 for the shoot) and similar pleasurable, superficial and erotically titillating headlines dominated its coverage.

He followed up with the purchase of the News of the World, which promoted the use of “sex expose” headlines, much of which was obtained by improper means and financial payoffs’.

Not content, he went on to purchase “The Times” and almost overnight destroyed its reputation for unbiased reporting of news and politics. The final act of political vandalism supported by Thatcher was Murdoch’s destruction of “Fleet Street” which brought about the situation which is of relevance today.

Other tabloids followed Murdoch’s lead and embraced American ownership, transferring to the UK the foibles and vices of the US. The search for the truth no longer occupies the thoughts and actions of news editors, having been replaced with a driving force of “media control” ensuring the public is provided with news copy heavily slanted in favour of the politics of the news Barons and Unionist politicians who hold the reins of power in Westminster and the US.

More here:

http://www.theguardian.com/uk-news/2015/apr/28/how-margaret-thatcher-and-rupert-murdoch-made-secret-deal

Political impartiality abandoned by the BBC

BBC senior management in Scotland, an anti-independence Scottish press and a UK body corporate are determined upon the elimination of anything Scottish in the mantra of the Scottish electorate to support policies only wholly favourable to the Westminster government.

This was demonstrated at the time of the Scottish referendum by the side lining of Scottish based presenters and the very expensive transfer from England to Scotland of (British American Society), right wing political presenters Sarah Smith and James Naughtie and others who in the course of their secondment eagerly contributed to the “No” campaign by their performances in the course of the referendum.

See also:

Paul Mason: BBC Newsnight’s former economics editor who is now at Channel 4 News said  “Not since Iraq have I seen BBC News working at propaganda strength like this. So glad I’m out of there,”

On Twitter, he posted a link to a U-Tube video claiming that the BBC had been “completely biased and unbalanced in their reporting of the referendum”, adding the comment: “Media students, journos, (coughs loudly) this is well worth watching.”

http://www.independent.co.uk/news/media/bbc-scotland-protests-scottish-independence-referendum-coverage-institutionally-biased-salmond-9732095.html

Appeasement policies favouring Unionist politicians were given a further boost with the controversial appointment of Laura Kuenssberg to the post of BBC Political Editor, replacing Nick Robinson.

Kuenssberg is a right wing, lightweight, opinionated, nasty political interviewer who follows the lead of her mentor, Andrew Neil the BBC’s senior political commentator who, is also a former employee of Murdoch. So at the very top of the political journalism tree of the BBC there are two anti-Scottish independence right-wing journalists.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.