BBC Scotland the press and other media concerns exist only to further the Unionist policies of the Westminster elite-Paul Mason: BBC Newsnight’s former economics editor now at Channel 4 News said  “not since Iraq have I seen BBC News working at propaganda strength like this-so glad I’m out of there.

This image has an empty alt attribute; its file name is x4acb.jpg

The BBC, Other Media Outlets and the Scottish Press

Black propaganda, authorized by the Westminster government,  is routinely used by the BBC, other media outlets and the Scottish Press to vilify, embarrass or misrepresent those in Scotland who support Scottish independence.

Media Bias against Scottish Independence

The coverage of political events in Scotland’s press and television is devastatingly fraudulent, so far as unbiased reporting is concerned. This is primarily due to the right wing policies of the owners and the adverse impact of the companies that place their advertising with the various media outputs.

Without advertising revenue, and state funding, many newspapers would fold. The foregoing dismantles any concept of democracy in the UK and subjects Scots to a society ruled by financial oligopoly’s interested only in the furtherance of an insatiable greed determined to ensure an accumulation of wealth to themselves and those to whom they might have an obligation. But this was not always the way in which the press went about its business.

In times past, the press and the BBC were admired because of the plurality of opinion they brought to the nation. The coverage of daily newsworthy events was good, and senior political journalists were highly valued members of society due to their unbiased delivery of news matters and political comment. No politician or political party was ever given a cosy slanted bedtime interview, which is often the case nowadays. Perhaps the most telling factor was that editorial output was never driven by a need to satisfy the advertising department.

Scotland, up to the late seventies, enjoyed a media which whilst biased in favour of Unionism always aired right and left wing political bantering for the nation to decide upon.

The Times (the voice of the UK) was a newspaper which promoted itself as above political persuasion, committing only the truth to print. Other newspapers served their readership dependent on their political stance, but journalists would always demand of their editors that their copy would be presented unaltered so that their words would be presented accurately.

The Impact of Thatcher and Murdoch

The demise of the British press started at around the time Margaret Thatcher and the ultra-right wing Tory Party took up the reigns of government. She adored Ronald Reagan, and embracing the ideals of the Americans forced change on UK society. Overnight, large tracts of the population of England dumped the British way of life and embraced with indecent haste the “dog-eat-dog” approach actively promoted by the Tory Party.

Scotland rebuffed Thatcher and her drive to create a Kingdom full of “Gordon Gekko’s” in preference for retaining political systems driven by a desire to ensure communities would always be at the forefront of individual thought.

An example is The Blood Transfusion Service. In England and in Scotland the Services had, up to 1980 been self-sufficient in the collection of blood from volunteers within the community. Many companies placed their facilities at the disposal of the service free of charge and allowed staff to be away from work to give their donation.

Very quickly after the election of the Tory Party to power, things changed in England. Employers became increasingly reluctant to release their staff, and free use of facilities markedly dried up. The Blood Transfusion Service in England & Wales failed to collect sufficient blood and the NHS in England was forced to import HIV contaminated plasma and other blood products from the US, who collected much of their blood from paid donors and prisoners.

Scotland remained self-sufficient in blood and blood products until the late-1990’s due to the retention of the community spirit, until it was finally overrun by the spread of the Thatcher Dogma.

Rupert Murdoch, the British American Society and the Secret Service agencies of the UK and the USA

Murdoch purchased a poorly performing Sun newspaper and converted it into a “slick chick” rag, with an approach radically at odds with the mainline press in the UK. Page three photographs of topless young ladies, (often paid around £50 for the shoot) and similar pleasurable, superficial and erotically titillating headlines dominated its coverage.

He followed up with the purchase of the News of the World, which promoted the use of “sex expose” headlines, much of which was obtained by improper means and financial payoffs’.

Not content, he went on to purchase “The Times” and almost overnight destroyed its reputation for unbiased reporting of news and politics. The final act of political vandalism supported by Thatcher was Murdoch’s destruction of “Fleet Street” which brought about the situation which is of relevance today.

Other tabloids followed Murdoch’s lead and embraced American ownership, transferring to the UK the foibles and vices of the US. The search for the truth no longer occupies the thoughts and actions of news editors, having been replaced with a driving force of “media control” ensuring the public is provided with news copy heavily slanted in favour of the politics of the news Barons and Unionist politicians who hold the reins of power in Westminster and the US.

More here:

Political impartiality abandoned by the BBC

BBC senior management in Scotland, an anti-independence Scottish press and a UK body corporate are determined upon the elimination of anything Scottish in the mantra of the Scottish electorate to support policies only wholly favourable to the Westminster government.

This was demonstrated at the time of the Scottish referendum by the side lining of Scottish based presenters and the very expensive transfer from England to Scotland of (British American Society), right wing political presenters Sarah Smith and James Naughtie and others who in the course of their secondment eagerly contributed to the “No” campaign by their performances in the course of the referendum.

See also:

Paul Mason: BBC Newsnight’s former economics editor who is now at Channel 4 News said  “Not since Iraq have I seen BBC News working at propaganda strength like this. So glad I’m out of there,”

On Twitter, he posted a link to a U-Tube video claiming that the BBC had been “completely biased and unbalanced in their reporting of the referendum”, adding the comment: “Media students, journos, (coughs loudly) this is well worth watching.”

Appeasement policies favouring Unionist politicians were given a further boost with the controversial appointment of Laura Kuenssberg to the post of BBC Political Editor, replacing Nick Robinson.

Kuenssberg is a right wing, lightweight, opinionated, nasty political interviewer who follows the lead of her mentor, Andrew Neil the BBC’s senior political commentator who, is also a former employee of Murdoch. So at the very top of the political journalism tree of the BBC there are two anti-Scottish independence right-wing journalists.


Inflation increasing-salaries reducing-fuel costs doubling-all due to an overheated economy in London and South East England-Bailout to be financed through imposition of more austerity measures on blameless Scots


My top staff aren’t worth their extravagant pay extraordinary confession from boss of RBS

The boss of bailed-out Royal Bank of Scotland revealed that many of his top staff ‘aren’t worth’ their extravagant pay and bonus deals. In an extraordinary admission, the chairman said legions of traders and financiers at RBS’s investment bank were not generating enough profits to justify their lavish rewards. He told a conference on restoring trust in the banking industry: “I’m sure that we’re paying many people who aren’t worth it – maybe that’s the issue.”

The declaration by the RBS boss is also likely to inflame public anger over the pay deals on offer at the bank, which received more than £45b in government cash since its implosion.

More than 100 bankers at the group’s investment banking wing were paid a bonus of at least £1million last year – even though the Edinburgh based giant racked up losses in excess of £28billion.

But, defending the practice of handing fat bonuses to staff at its so-called “casino” division – even if it meant that some bankers were paid too much for their efforts, he said: “We see people who are worth a lot of money (to us), who when they leave take a lot of business with them,”

He further claimed that RBS, which is 84 per cent owned by the taxpayer, was powerless to rein in rewards as this would trigger a walk-out of top staff. He said: “If you are the bank that decides to cut bonuses for the most important people, you’ll be the first with a franchise-destroying defection.”

So the UK electorate is forced to stand back and witness a rabid, public funded banking recovery from a financial crisis created through the greed of those who stand to benefit most. Seizing the opportunity and with embarrassing haste, banks embarked on a virtually unprecedented hiring spree, driving up wages across the London Square Mile.

RBS, which employs 160,000 staff across the globe, last night maintained that very few of its staff enjoy bumper bonuses and salaries. But the bank handed out a gigantic £1.3billion to its 16,800 investment bankers.

On average, this is equal to a bonus of around £77,400 each. But, in mitigation, the Chairman offered that RBS had “virtually” eliminated cash bonuses, with most rewards paid out in shares and other stock, and staggered over a number of years so that they can be clawed back.

His comments were echoed by Barclays chairman, who added that “unilateral action by any single bank (would) not provide a practical solution” to the problem of ever-rising pay for “star” performers. The revelations lift the lid on the bonus arms race sweeping through London’s square mile.


Goldman Sachs recently handed tens of millions in bonuses to its 80 London-based partners to prevent more senior staff defecting to rivals.

The headline is incomplete, should it not have read “My top staff aren’t worth their extravagant pay”, but “what the hell, we are being subsidized by the taxpayer so let’s make hay while the sun shines”.

They and all the banking industry know that those in government have not the guts or the brains to stop one of the massive injustices of all time. Instead, they hit the soft target, the Taxpayer. (Daily Mail) 


A Boom in Hedonistic “Greed is Good” Spending is Sweeping Through London

The return to “flaunting it” mirrors the conduct of the cinematic symbol of eighties excess, (Michael Douglas’s amoral trader Gordon Gekko.) West End stores, clubs and restaurants have been astounded by the sustained growth in guilt-free spending.

A spokesman for Selfridge’s said: “The range and style is more obvious’ or ostentatious than ever. Stuff is just flying off our shelves. There are a lot of £1,000-plus shoes being sold. Particularly popular are Alexander McQueen Loki’ankle boots at £2,195 a pair and Christian Louboutin Margot platform shoes costing £1,575.

fashion and luxury goods groups report that sales of their  £1000 Prada bags had exceeded expectations. The ‘Neverfull’ handbag from Louis Vuitton at £900 is very popular


Bollinger UK, imports £140 a bottle Special Cuvée into Britain because demand is so strong. A spokesman said: there was a time when people certainly didn’t want to be seen with an expensive bottle of champagne — but we’re past that phase now.”


Bugatti and Ferrari have sold out of their latest models


The spending boom is being fuelled by the prospect of yet another year of bumper bonuses in the City — an estimated £10billion will be handed out this winter. And there is the influx of rich high spending Arabs influx of high-spending

The opening of a number of rejuvenated nightclubs and hotels after sumptuous makeovers is also being seen as a sign that it is acceptable to be rich. Tottenham Court Road lap dancing hangout Spearmint Rhino, which fell heavily out of favour during the credit crunch years, is booming. A club spokesman said: “We sold out of £395 a bottle champagne last night. He went on: “six City guys came in and dropped £5,000 to take the VIP area for the evening. A few nights ago we had four guys from the Middle East who bought £20,000 in chips for dances and drinks. After service charges, they spent £24,000. It’s great to be back to the days of five or six years ago. Those sorts of customers are starting to come back, there’s been a huge increase recently.”


London is also being assisted by France’s burka ban, with many wealthy Arabs boycotting Paris. Saudis who divert to London spend an average of £40,000 each. They will easily spend £5,000 or £10,000 a night on the casino tables at Les Ambassadeurs. The Arabs absolutely love the British. They must have the best of everything and do their shopping in Mayfair Lane or treat their friends with the best champagne as Scott’s.